torsdag 7. oktober 2010

Del 2: Forskjellen på å "fortelle" og å "vise"

b) Kroppen min skjalv av den kalde, råe novemberlufta. Den isende vinden gjorde at jeg måtte krympe meg sammen for å holde på den lille varmen som var igjen. Lyden av de uendelige bølgene gjorde at jeg følte meg enda mer ensom og forlatt. Rundt meg var det bekmørkt, og ingen sjel var å finne her på denne tiden av døgnet. Den ubehagelige følelsen jeg hadde inni meg, steg bare mer og mer. Jeg var her helt alene, langt, langt bort fra sivilasjonen.

c) Med et bestemt dunk satte servitøren pizzaen på bordet. Jeg ga henne et av mine sterkeste smil, og takket så hjertelig for den rakske betjentingen. Munnen min fyltes ved synet av den herlige pizzaen. Raskt grep jeg fatt i et stykke og førte den opp til munnen min. I ren velvære lukket jeg øynene og tygget sakte. Den helt perfekte bunnen, den smeltete osten og de saftige skinkebitene. Plutselig hadde jeg spist et helt stykke, men det gikk bra, for jeg hadde jo nesten en hel pizza igjen! Smaksløkene på tunga frydet seg over de deilige smakene, og magen min rumlet fornøyd. Var jeg i himmelen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar